کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماینده بروجن در نطق میان دستور:

پروژه‌های آبی چهارمحال و بختیاری در نطفه خفه می‌شود

خبرگزاری فارس , 15 تير 1393 ساعت 12:25

پروژه‌های آبی درون چهارمحال و بختیاری در نطفه خفه می‌شود و یا اینکه نیمه کاره رها می‌شوند اما در استان‌های دیگر من جمله اصفهان با وجود مخالفت‌ها با شدت هر چه تمام‌تر در حال اجراست. آیا این عدالت است؟


به گزارش جهانبین نیوز، امیر عباس سلطانی نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در نطق میان ‌دستور خود در صحن علنی با بیان اینکه منطقه حوزه انتخابیه‌اش یک درصد خاک کشور و ۱۰ درصد آب را در اختیار دارد، اظهار داشت: چرخ‌های تولید و اقتصاد صنعت همچنان منتظر بودجه هستند.

وی افزود: با وجود سرمایه‌های ملی و خدادادی و گنج‌های این منطقه به اندازه کافی به آن توجه نشده و دولت باید تدبیری بیندیشد و در سرمایه‌گذاری‌های بین استان‌ها تعدیل ایجاد کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس خاطرنشان کرد: استان چهارمحال و بختیاری با وجود هزاران بیکار سالانه ۳۰ هزار نفر ورودی بیکار دارد و این استان برای حل مشکل بیکاری ۹۹۰ میلیارد تومان در سال برای اتمام پروژه‌های نیمه کاره، ۵۵۰ میلیارد در سال برای پرداخت بدهی دولت به اقشار مختلف، ۱۳۷۰ میلیارد و برای پروژه‌های آبی چند هزار میلیارد نیاز دارد و با توجه به اینکه فرسایش در استان هشت برابر حد مجاز است آیا صحیح است که برای خروج آب از استان سرمایه‌گذاری شود اما وجهی برای حفاظت از این منطقه پرداخت نشود؟

سلطانی با اشاره به قانون یونسکو برای در نظر گرفتن سهمی برای منطقه مبدأ تصریح کرد: پروژه‌های آبی درون چهارمحال و بختیاری در نطفه خفه می‌شود و یا اینکه نیمه کاره رها می‌شوند اما در استان‌های دیگر من جمله اصفهان با وجود مخالفت‌ها با شدت هر چه تمام‌تر در حال اجراست. آیا این عدالت است؟

وی در ادامه هشدار داد که در صورت کارشکنی‌ها مردم آرام نمی‌شینند.

نماینده بروجن با اشاره به نطق حسن کامران درباره آب منطقه اصفهان گفت: آقای کامران که به مردم چهارمحال و بختیاری از تریبون مجلس توهین می‌کنید اول برادری خودت را ثابت کن، طومار شیخ بهایی اصلا سندیت ندارد و مربوط به توزیع آب است نه انتقال آب از شهرکرد.

وی در پایان از وزیر نیرو خواست تا طرح‌های آبی را پیگیری کند و نسبت به طرح باردار کردن ابرها به منظور ایجاد بارش، تغییر نوع کشت برای صرفه‌جویی و بازیابی دریاچه‌ها و تالاب‌های خشکیده اقداماتی انجام دهد.

انتهای پیام/خ ز/


کد مطلب: 15906

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/15906/پروژه-های-آبی-چهارمحال-بختیاری-نطفه-خفه-می-شود

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir